کاهش هزینه ها تا ۷۰% |
|
صرفه جویی و کاهش هزینه به میزان حداقل ۷۰% برای شرکت هایی در وسعت متوسط به بالا |
کنفرانس صوتی و تصویری |
|
از هزینه های برقراری ارتباط تلفنی با توجه به مسافت کاربران جلوگیری نمایید. |
افزودن نامحدود داخلی |
|
گسترش و افزودن داخلی (بدون نیاز به سیم کشی) به سادگی انجام پذیر است. |
گسترش آسان |
|
به راحتی سیستم تلفن گویا خود را گسترش دهید و امکانات مورد نظر خود را اضافه نمایید. |
ادغام تلفن با رایانه شخصی |
|
با استفاده از Softphone بر روی رایانه و اتصال Headset به راحتی پاسخگو تماس تلفنی باشید. |
به طور خلاصه، VoIP یا Voice Over IP، تکنولوژی انتقال صدا روی بستر شبکه است که امکان برقراری تماسهای تلفنی را روی بستر شبکه IP فراهم می آورد.
تا ۳۰ سال پیش واژهای به نام اینترنت وجود نداشت و ارتباط محاورهای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن (PSTN) امکان پذیر بود همچنین ارسال داده به ویژه در فواصل دور بسیار هزینه بر بود اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیدههایی جذاب بودهایم؛ گسترش رایانههای شخصی، فناوریهای جدید ارتباطی همچون تلفنهای سلولی و بالاخره شبکه گسترده اینترنت.
این ارتباط از طریق چت و پست الکترونیکی برقرار شد و تجارت در سایه وب تولدی دوباره یافت. حال ما شاهد انقلابی واقعی در جهان ارتباطات هستیم. افراد با استفاده از رایانه شخصی و اینترنت به امور شغلی خویش میپردازند و نیز اوقات فراغت خود را سپری میکنند. تبادل اطلاعات (تصویر، صدا و مستندات) را به راحتی انجام میدهند و با استفاده از نرم افزارهای کاربردی از طریق اینترنت به گفتگو با یکدیگر میپردازند. تمامی این مسایل، امروزه در سایه یک تکنولوژی قابل انجام هستند که گسترش روزافزونش تمامی ارتباطات را تحت الشعاع قرار میدهد و آن تکنولوژی VoIP است.
صوت یا صدای انسان سیگنالی آنالوگ است. بنابراین در مبدأ از یک مبدل سیگنال آنالوگ به دیجیتال، استفاده میشود. با توجه به اینکه صوت میبایست جهت انتقال از طریق شبکه IP به بستههایی از جنس دیتا تبدیل شوند، دیجیتال شدن سیگنال صوت باید انجام میپذیرد. همانطور که در شکل زیر مشاهده میکنید در طی مراحل تبدیل آنالوگ به دیجیتال، تبدیل کدکها نقش مهمی ایفا میکند که برای اطلاع از نحوه کارکرد کدکها و انواع آنها میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید. جزییات روش را در شکل زیر میتوانید مشاهده کنید.
در انتهای انتقال نیز، عمل عکس آن انجام خواهد پذیرفت. سیگنال دیجیتال که از طریق شبکه IP انتقال یافته، در مقصد و توسط یک تبدیل کننده از حالت سیگنال دیجیتال به آنالوگ تبدیل خواهد شد.
سیگنال دیجیتال بسیار سادهتر قابل کنترل است. فشرده سازی، مسیریابی، تبدیل آن به فرمتی مناسب و مقاومت در برابر نویز از مواردی است که کنترل آنها در حالت دیجیتال ساده تر انجام میپذیرد.
ارزان بودن به کارگیری
شبکه داده برای ارسال
صوت، استفاده بهینه از
پهنای باند، توانایی ارسال
با نرخ بیتهای مختلف،
امکان انتخاب کیفیت مکالمه
و در نتیجه تعیین میزان هزینه
از طرف کاربر و اضافه نمودن
سرویسهای جدید از مزایاي
این تکنولوژی میباشند.
نتیجه گیری استفاده از VOIP
توضیحات نهایی امکانات و نحوه کارکرد VOIP
امروزه برای برقراری ارتباط تلفنی راه دور اغلب از تکنولوژیی به نام VoIP استفاده می شود. این سرویس برای انتقال مکالمات از طریق شبکه اینترنت به جای شبکه سنتی مخابراتی ایجاد شده است. VoIP یک روش برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به داده های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل می شوند. در واقع روشی که با آن می توان ارتباطات هم زمان چه به صورت صوت یا تصویر و… را برقرار کرد. البته قبل از به وجود آمدن این روش راههای دیگری هم بوده اما با کشف این روش تحولی عظیم در هزینه ها صورت گرفت که قابل مقایسه با هزینه های ارتباطی قبل نیست.این نکته نیز دارای اهمیت میباشد که تکنولوژی Voip با کوچکترین تغییر در ابزارهای سنتی قابل راه اندازی می باشد. از آن جایی که با استفاده از VoIP شما از هر جایی که به پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید، می توانید ارتباط برقرار کنید، کاربران می توانند هنگام مسافرت ATAها یا IP Phone هایشان را همراه داشته باشند و به تمام خدماتی که تلفن اداری شان ارائه می دهد دسترسی داشته باشند.
امکانات و مزایای دیگر تلفن گویا (VOIP)
امکانات و مزایای دیگری که تلفن گویا (VOIP) برای شما به ارمغان می آورد.
نمایش شماره تماس گیرنده
شماره تماس گیرنده را داشته باشید و در صورت ذخیره آن، اطلاعات مورد نظر را دریافت نمایید.
صندوق صوتی
با استفاده از صندوق صوتی در زمان عدم پاسخگویی، پیام کاربران را دریافت کنید.
امتیاز دهی به اپراتور
کاربران به اپراتور های شما امتیاز می دهند و شما می توانید از گزارشات آن استفاده نمایید.
صف انتظار
هیچ یک از کاربران شما با اشغالی خطوط مواجه نخواهند شد و در صف باقی می مانند.
ضبط مکالمات
مکالمات را برای بررسی، استناد و افزایش بهره وری سازمان دخیره نمایید.
گزارش ریز مکالمات
زیر مکالمات اپراتور های خود را با توجه به تماس ورودی و خروجی داشته باشید.
انتقال تماس به خارج از سازمان
در صورتی که کاربر با شرکت دیگر شما کار داشته باشد، به راحتی تماس را منتقل کنید.
انتقال تماس به واحد دیگر
در صورتی که کاربر با واحد دیگر شرکت شما کار داشته باشد، به راحتی تماس را منتقل کنید.
استفاده از پیام های مختلف برای هر داخلی
برای هر واحد خود، صداهای متفاوتی قرار دهید تا کاربر به واحد مورد نظر خود انتقال یابد.
مدیریت فکس بدون نیاز به دستگاه
ارسال، دریافت و مدیریت فکس خود را بدون نیاز به دستگاه و ساختن فایلهای PDF انجام دهید.
تلفن های نرم افزاری (SoftPhone)
بدون نیاز به تلفن (حتی IP Phone) و بر روی موبایل، تبلت و رایانه شخصی پاسخگو باشید.
تنظیم ساعات اداری
در ساعاتی که در شرکت خود حضور ندارید، کاربران با صدای عدم حضور مواجه می گردند.